Dyrektor finansowy roku

kwi 8, 2019 | Faktoring w mediach

O tym, jak innowacyjnie i bezpiecznie finansować biznes dyskutowali uczestnicy panelu pt. „Diabeł ubiera się u Prady, finanse ubierają się w Trade Finance” podczas poznańskiej konferencji organizowanej w ramach cyklu Dyrektor Finansowy Roku. Zgodnie przyznali, iż jednym z najpopularniejszych sposobów jest obecnie faktoring. Dzięki niemu firmy mogą minimalizować ryzyko związane z niewypłacalnością kontrahentów, która rośnie z roku na rok (w 2018 roku o jedną dziesiątą). Prognozy Euler Hermes wskazują, że w tym roku lepiej nie będzie, a statystyki są nieubłagane nawet co trzecia firma upada w pierwszym roku działalności, zaś około 70 proc. nie utrzymuje się dłużej niż 5 lat.

 

Stąd też przybywa firm zainteresowanych skorzystaniem z usługi faktoringowej.  Kierownik Działu Skarbu Żabka Polska Paweł Próchniewicz wskazał na główne korzyści, jakie daje faktoring przedsiębiorcy, czyli przede wszystkim fakt, że jest mniej ryzykowny niż kredyt. Wymienił też elastyczność i możliwość dostosowania tego produktu do własnych potrzeb oraz może być źródłem finansowania i pomóc w uzyskaniu dodatkowych przychodów.

 

Z danych Polskiego Związku Faktorów za ubiegły rok wynika, że ich obroty osiągnęły wartość blisko 243 mld zł i obsługują już prawie 17 tys. podmiotów. Zdaniem Piotra Burzyńskiego z Rady Dyrektorów Stowarzyszenia Interim Managers faktoring zyskuje na znaczeniu także w bardzo małych podmiotach, bo dzięki niemu „zyskują oddech” zwłaszcza gdy mają wśród kontrahentów bardzo duże firmy.

 

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej.