Kluczem do sukcesu jest płynność finansowa

Gru 4, 2018 | Faktoring w mediach

W dzisiejszych warunkach rynkowych nierzadko wygrywa nie ten, kto sprzeda więcej towarów, ale ten, kto zachowa i wzmocni płynność finansową – pisze Sebastian Grabek, Przewodniczący Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów na łamach Gazety Wyborczej.

 

Definicji sukcesu w biznesie jest tyle, ilu przedsiębiorców, którzy mierzą się z wyzwaniami stawianymi przez rynki. Każdy z nich inaczej zdefiniuje swoje cele biznesowe, jak również to, co jest miarą sukcesu. Dla dużego dystrybutora produktów żywnościowych sukcesem będzie np. pozyskanie maksymalnej liczby stałych odbiorców wśród sieci dyskontów. Dla mniejszego podwykonawcy – może to być stały wzrost dochodów i zadowolenie zleceniodawców – czytamy.

 

Zmiany zachodzące w gospodarce sprawiają, że istotnym warunkiem sukcesu firmy staje się zarządzanie finansami. Dzieje się tak zarówno w lokalnym, jak i w światowym systemie obrotu towarami i usługami. Przedsiębiorczość weszła w fazę konkurowania na polu zdolności finansowych. W wyścigu tym wygrywa ten, kto będzie w stanie zachować płynność przy rosnących zamówieniach i obrotach – przekonuje Sebastian Grabek.

 

Więcej w Gazecie Wyborczej z 4 grudnia 2018 r. oraz na portalu Poradnik Biznesu.